سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژگی یک سرویس خواب خوب و مناسب برای اتاق خواب چیست ؟[1399-تهران

سرویس خواب را می‌توان جزء جدایی ناپذیر از اتاق خواب دانست که تقریبا در هر منزلی مشاهده می‌شود. اما یکی از سوالاتی که در رابطه با انتخاب و خرید سرویس خواب پرسیده می‌شود این است که ویژگی یک سرویس خواب خوب چیست؟ در این مطلب از توکامگ به این سوال پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید.

ویژگی‌های سرویس خواب خوب یکی از مواردی است که همه ما در حین خرید به آن توجه می‌کنیم. یکی از مهم‌ترین لوازمی که در اتاق خواب وجود آن لازم و ضروری به شمار می‌آید یک سرویس خواب ایده آل و مناسب است. سرویس خوابی که یک استراحت خوب و راحتی را برای شما به همراه داشته باشد. ترکیب رنگ، متریال کالای خواب ساخته شده و سایر شرایط دیگر که همگی در کنار هم یکی ویژگی خوب را برای شما فراهم می‌سازند. در مطلب پیش رو سعی بر آن داریم شما را با بهترین و ایده آل‌ترین نوع سرویس خواب، متناسب با هر فضا بیشتر آشنا کنیم.

 

اجزای تشکیل دهنده سرویس خواب

همان طور که در مطالب قبلی و در پاسخ به سوال سرویس خواب شامل چیست پاسخ دادیم، یک سرویس خواب معمولی شامل موارد زیر است:

  1. تخت خواب
  2. پاتختی
  3. آینه
  4. کمد
  5. میز توالت یا همان میز آرایش
  6. پاف
  7. صندلی

 

اگر لوازم سرویس خواب از کیفیت خوبی برخوردار باشند، شما در گذر زمان نیاز به تعمیرات آن‌ها نخواهید داشت. چوب با کیفیت مانع از موریانه زدگی می‌شود، رنگ با کیفیت از پخش شدن بوی نامطبوع در فضا جلوگیری می‌کند و کیفیت ساخت و طراحی نیاز به مرمت آن‌ها را به مراتب کمتر می‌کند.

 

عواملی که در حین خرید سرویس خواب باید به آن توجه شود

در ادامه به بررسی برخی نکات و ویژگی‌های مهم سرویس خواب خوب و مرغوب خواهیم پرداخت.

متریال اولیه استفاده شده

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در حین خرید سرویس خواب باید به آن توجه شود، متریال ساخته شده سرویس خواب است. به طور کلی در کشور از 4 نوع مواد اصلی به منظور ساخت سرویس خواب استفاده می‌شود که چوب، ام دی اف، ورق ملامینه و فلز از این جمله به شمار می‌روند. رنج قیمتی این مواد اولیه در تعین قیمت نهایی تأثیر به سزایی دارند. اگر برحسب اولویت بخواهیم قیمت گذاری کنیم، بدون تردید چوب از ام دی اف گران‌تر است و ام دی اف از ملامینه و ملامینه از فلز به مراتب قیمت تمام شده بیشتری دارد.

 

ویژگی‌های مواد اولیه ساخت سرویس خواب خوب

مرغوبیت مواد اولیه به ماندگاری آن نیز اضافه می‌کند. استفاده از چوب نراد، راش و گردو به منظور آماده سازی سرویس خواب تا مدت‌ها خیال شما را از خرابی و موریانه زدگی سرویس چوب آسوده می‌کند. از سوی دیگر ورق‌های ملامینه در برابر ورق‌های ام دی اف ماندگاری کمتری دارند. مقاومت ورق‌های ملامینه در برابر رطوبت و آب بسیار کمتر از ام دی اف است و با برخورد کمترین رطوبتی به این محصول تغییر شکل می‌دهد.

همچنین بخوانید:  تزیین اتاق خواب و نکات مهم در دکوراسیون و چیدمان آن

 

تشخیص جنس با کیفیت در زمان خرید سرویس خواب خوب

مواد اولیه ورق‌های ملامینه و ام دی اف به دو دسته هایکلاس و معمولی تقسیم می‌شوند. هایگلاس روکشی براق است که با انعکاس نور در خود، جلوه‌ای بیشتر به کار می‌رود. ورق‌های براق ساخته شده گران‌تر از ورق‌های معمولی در بازار به فروش می‌رسند. همچنین در حین خرید سرویس خواب باید به نکاتی نیز توجه شود. به عنوان مثال کالایی که به صورت ماشینی منبت کاری شده است، ارزان‌تر از سرویس خوابی است که به صورت دستی منبت کاری شده است. در نهایت سرویس خواب بسته به چوبی که مورد استفاده قرار داده می‌شود، قیمت گذاری می‌شود. هرچه چوب به کار رفته کمتر باشد، قیمت سرویس خواب منصفانه‌تر و ارزان‌تر می‌شود.

 

اجزای سرویس خواب و لوازم جانبی

سرویس خواب از لوازم جانبی به منظور ساخت بهره برده است. خرید تمامی این لوازم ضروری نیست و شما شاید به راحتی با خرید یک تخت بتوانید نیازهای خود را مرتفع سازید. وجود لوازم جانبی یکی از مزایای عمده در زمان چیدمان سرویس خواب به شمار می‌رود. با تهیه دو پاتختی، آینه، میز توالت، کمد، صندلی و در برخی موارد پاف می‌توانید چیدمان بهتری به فضا بدهید.

 

برای خرید یک سرویس خواب خوب چه پیشنهاداتی هست؟

برای شروع خرید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما به جنس مواد تشکیل دهنده کالا توجه کنید. در این صورت به راحتی می‌توانید مقایسه قیمتی را به انجام برسانید. مورد بعدی که در حین خرید بایستی به آن توجه داشته باشید، ضمانت نامه کالا است. البته ممکن است در برخی موارد سرویس خواب‌ها دارای ضمانت نامه نباشند که این را نباید سندی بر بی کیفیتی آن کالا دانست، ولی گارانتی ارائه شده در کنار هر محصولی اطمینان بیشتری را برای خرید حاصل می‌کند. سومین کار به عهده خود شما است. با یک نگاه سر انگشتی می‌توانید کیفیت کار را مورد بررسی قرار دهید. در زمان مشاهده کالا اگر لب پریدگی، برش‌های نامنظم، منبت کاری بدون قرینه، خراش‌های زیاد بر روی کار و طراحی نشدن مناسب را دیدید، از خرید آن کالا منصرف شوید و به دنبال کالای با کیفیت‌تری باشید.

همچنین بخوانید:  رنگ بنفش در اتاق خواب ؛ بایدها و نبایدها در استفاده از آن

 

خرید تختخواب برای یک سرویس خواب خوب

برای خرید تخت که اصلی‌ترین قسمت خرید شما به شمار می‌رود، باید توجه کنید که تخت جک دار نیاز دارید یا ساده. اگر نمی‌دانید که سرویس خواب جک دار چیست، بایستی بگوییم تختخواب‌های جک دار این امکان را به شما می‌دهند که از داخل آن‌ها به عنوان یک انباری استفاده کنید و این امر برای اتاق‌های کوچک بسیار مناسب است. به همین منظور تخت‌های جک دار گران‌تر از تخت‌های ساده به فروش می‌رسند. اگر برای انتخاب یک تخت مناسب برای منزل خود سردرگرم هستید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب بهترین نوع تختخواب برای خانه‌های ایرانی را حتما مطالعه کرده و با مناسب‌ترین نوع تخت برای اتاق خواب آشنا شوید.

 

خرید یک سرویس خواب خوب با قیمت مناسب

اگر قصد خرید سرویس خواب از جنس ملامینه را دارید کمترین هزینه به شما تحمیل می‌شود. حال اگر قصد خرید یک سرویس خواب با کیفیت از جنس ام دی اف (mdf) را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم قدری سر کیسه را شل کنید. اما بایستی به این نکته نیز اشاره کنیم که اگر قصد خرید تختواب از جنس ملامینه دارید نیز جای نگرانی نیست. چرا که همانگونه که گفتیم، این نوع سرویس خواب در صورتی که در معرض رطوبت و یا خیس شدن قرار بگیرد ممکن است آسیب ببیند، و سرویس خواب ‌بر خلاف سایر لوازمی که در منزل استفاده می‌شوند، هیچ گاه به آب دسترسی پیدا نخواهند کرد. به همین دلیل با همان مقدار پولی که دارید می‌توانید یک سرویس ملامینه قیمت مناسب تهیه کرده و به منزل خود بیاورید.

 

انواع تخت خواب در یک سرویس خواب

از آنجایی که مهم‌ترین عامل برای خرید سرویس خواب استفاده از تخت آن است، در این مطل شما را با انواع تخت خواب آشنا می‌کنیم تا در زمان خرید با مشاهده کالاهای دیگر دچار سر درگمی نشوید. شما به راحتی بسته به نیاز خود می‌توانید تخت خواب مد نظر را انتخاب کرده و با توجه به آن بقیه اجزای سرویس خواب را نیز انتخاب کنید که البته معمولا به صورت ست و همراه با هم ارائه می‌شوند.

 

انواع تخت خواب در سرویس خواب

  1. تخت خواب بادی
  2. تخت خواب طبقه‌ای
  3. تخت خواب متحرک
  4. تخت خواب فلزی
  5. تخت خواب کاناپه‌ای
  6. سرویس خواب جک دار

 

تخت خواب بادی چیست و چه استفاده‌ای دارد؟

تغییر در نوع زندگی و افزایش به فضای بیشتر در خانه‌های کم حجم نیاز به تخت خواب بادی را جدی جلوه داده است. شما به راحتی برای زمان‌هایی که مهمان دارید می‌توانید از این گزینه استفاده کنید یا در مواقعی که قصد مسافرت دارید تخت خواب بادی بهترین ایده برای لذت بردن از سفر به شمار می‌رود.

همچنین بخوانید:  چیدمان سرویس خواب در اتاق باید چگونه باشد؟

 

تخت خواب طبقه‌ای چه نوع تختی است؟

تخت خواب طبقه‌ای برای اتاق کودک توصیه می‌شود. به دلیل ایجاد فضای مناسب پ به منظور درس خواندن و بازی کردن به راحتی می‌توان این امکان را به کودکان داد. در زمان خرید توجه شود اصول ایمنی و استحکام این نوع تخت‌ها رعایت شده باشد.

 

تخت متحرک در سرویس خواب

تخت متحرک به منظور چیدمان در فضای اتاق خواب استفاده نمی‌شود. این گونه تخت‌ها اکثراً برای زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند که شما مهمان سر زده داشته باشید. بعد از آن شب می‌توانید تخت خواب متحرک را باز کنید و در کمد خود برای استفاده بعدی نگه داری کنید.

 

تخت خواب فلزی در سرویس خواب

این روزها به دلیل جابجایی از خانه‌ای به خانه دیگر، از تخت خواب فلزی استفاده بیشتری در مقایسه با سرویس خواب چوبی می‌شود. به همین منظور این نوع تخت خواب با طراحی‌های زیبا جای خود را به خوبی در بین خانواده‌ها پیدا کرده است و در فضاهای کوچک به راحتی نیاز شما برای یک استراحت خوب را مهیا می‌کند.

 

تخت خواب کاناپه‌ای چه نوع تختخوابی است؟

برای خانه‌های زیر شیروانی یا برای فضای خالی زیر راه پله‌ها بهترین انتخاب به منظور بهره بردن از فضاهای کوچک تخت خواب کاناپه‌ای است. این گونه تخت‌ها به شما کمک می‌کنند تا حتی در نشیمن هم تخت خواب داشته باشید و با خیال راحت به تماشای برنامه‌های مورد علاقه خود بپردازید. از این نوع تخت‌ها با عنوان مبل تختخواب شو نیز یاد می‌شود که در مطلب مدل‌های مبل تختخواب شو 97 به معرفی جدیدترین مدل‌های این نوع تخت‌ها پرداخته بودیم.

 

 

سرویس خواب جک دار

به سرویس خواب جک دار نیز اشاره کردیم و گفتیم که نوعی تخت است که از فضای داخل آن می‌توان به عنوان یک انباری استفاده کرده و وسایل خود را داخل آن جا داد.

 

ویژگی یک سرویس خواب خوب در یک کلام

آنچه در این مقاله به آن اشاره شد، تنها جزئی از دریایی بود به منظور تهیه یک سرویس خواب با ویژگی‌های مطلوب و مناسب. به نظر شما مهم‌ترین ویژگی‌های سرویس خواب خوب چیست؟

منبع : توکامگ